مذهبی

آخرین مطالب

  • ۱۹ آذر ۹۵ ، ۱۷:۳۸ یار

پربیننده ترین مطالب

  • ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۴۲ رحمت
  • ۰۵ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۵۵ ظهور

محبوب ترین مطالب

  • ۰۵ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۵۵ ظهور
  • ۰۸ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۰۴ سفر

مطالب پربحث‌تر

خدا چلچراغی از آسمان آویخته است

شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۲۶ ب.ظ

" خدا چلچراغی از آسمان آویخته است "

 

گفتند: چهل شب، حیاط خانه ات را آب و جارو کن، شب چهلمین،خضر(ع) خواهد آمد.

چهل سال، خانه ام را رُفتم و روبیدم و خضر(ع) نیامد، زیرا فراموش کرده بودم

حیاط خلوتِ دلم را جارو کنم.

گفتند: چله نشینی کن. چهل شب خودت باش و خدا و خلوت. شب چهلمین بر بام

آسمان خواهی رفت.

و من چهل سال، از چله ی بزرگ زمستان تا چله ی کوچک تابستان را به چله

نشستم، اما هرگز بلندی را بوی نبردم، زیرا از یاد برده بودم که خودم را به چهل

ستون دنیا زنجیر کردم.

گفتند: دلت پرنیان بهشتی است.خدا عشق را در آن پیچیده است. پرنیان دلت را وا

کن تا بوی بهشت در زمین پراکنده شود.

چنین کردم ، بوی نفرت، عالم را گرفت و تازه دانستم بی آنکه با خبر باشم، شیطان

از دلم چهل تکه ای برای خودش دوخته است.

به اینجا که می رسم ناامید می شوم، آنقدر که می خواهم همه ی سرازیری جهنم

را یکریز بدوم. اما فرشته ای دستم را می گیرد و می گوید:

هنوز فرصت هست، به آسمان نگاه کن.

خدا چلچراغی از آسمان آویخته است که هر چراغی، دلی است.

دلت را روشن کن، تا چلچراغ خدا را بیفروزی.

فرشته شمعی به من می دهد و می رود.

 *

راستی امشب به آسمان نگاه کن، ببین چقدر دل، در چلچراغ خدا روشن است.

 

(عرفان نظرآهاری)

۹۵/۰۵/۳۰ موافقین ۶ مخالفین ۰
عاشق

نظرات  (۵)

از کتاب در سینه ات نهنگی میتپد :))
پیشنهاد میکنم اگه کتابش رو تا حالا نخوندین حتما در اولین فرصت بخونید...

++++
پاسخ:
سلام 
سپاس از حضورتون وتشکر بابته معرفی کتاب
حتما در اولین فرصت مطالعش میکنم باز هم ممنون
دوست داشتم...قشنگ بود...:)
پاسخ:
شکر خدا
سپاس
۳۰ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۳۵ رادیو عاشقی
مرسى از مطالب ارزشمندتون
موفق باشید
پاسخ:
سپاس از حضورتون 
همچنین
نشنو از نِی، نی نوای بی نواست!
بشنو از دل، دل حریم کبریاست!
پاسخ:
مثله همیشه عالی
۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۱ فرناز فرزان
سلام
دستمریزاد بسیار زیبا بود
پاینده باشید
پاسخ:
سپاس از حضورتون
همچنین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">