مذهبی

آخرین مطالب

  • ۱۹ آذر ۹۵ ، ۱۷:۳۸ یار

پربیننده ترین مطالب

  • ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۴۲ رحمت
  • ۰۵ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۵۵ ظهور

محبوب ترین مطالب

  • ۰۵ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۵۵ ظهور
  • ۰۸ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۰۴ سفر

مطالب پربحث‌تر

چله نشینی

پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۱۱ ب.ظ

با سلام و عرض تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع)

داریم روز به روز ساعت به ساعت به محرم نزدیک و نزدیک تر میشم.لحظه به لحظمون داره بیشتر عاشورایی میشه.هر کس به یک شکل میخواد ارادتش رو به اربابمون نشون بده.این روزها یه عده هم هستن که چله نشینی رو انتخاب کردن برای عرض ارادت،چله نشینی برای زیارت عاشورا.

بزرگواران عزیرای من یه خواهش کوچولو دارم ازتون اول برید سراغ فلسفه عدد چهل و به طور کلی چله نشینی وبشنید معنیه کامل زیارت عاشورا رو بخونید.

قضاوت با خودتون ببینید آیا این دعا مناسب چله نشینی هست برامون؟(البته از نظر درجه ایمان وتقوا وگرنه هیچ مشکلی در لفظ دعا وجود نداره)

آیا از نظر ایمان و اعتقاد به اون درجه رسیدیم که از خدا میخوایم که ما رو با مصائب امام حسین (ع) در واقعه عاشورا شریک قرار بده؟

..............................................

۹۵/۰۶/۱۸ موافقین ۳ مخالفین ۰
عاشق

نظرات  (۷)

قبل از محرم یه غدیر در راه داریم تا وقتی امتحان غدیر رو پس ندیم قطعا به محرم نمی رسیم.شاید باید چله ی غدیر می گرفتیم....
یاعلی
پاسخ:
واقعا به نکته فوق العاده ای اشاره کردید
در پناه حضرت حق
به نظرم ما باید برای آقا مهدی (عج) تلاش کنیم نه که بگیم چرا در روز عاشورا نبودیم 
پاسخ:
دقیقا فرمایشتون متینه
سلام برادر
شهادت امام باقر(ع) رو تسلیت عرض می کنم
حتی اگر که اینطور هم نشده باشد و به این درجه از اعتقاد و ایمان هم نرسیده باشیم بزرگان مارا به این کار توصیه فرموده اند بلکه نه چله نشینی و فط چه روز انجام این کار ارزشمند که تمام عمر ما را به مداومت بر خواندن این زیارت در هر روز یا هر شب کرده اند.
حتی از حضرت مهدی(عج) در مفاتیح الجنان (حکایت تشرف سید رشتی) هم این توصیه ذکر شده...

از طرفی یکی از راه هایی که اهل اخلاق برای متخلق شدن به آداب و اخلاق الهی توصیه می کنند  شبیه کردن خودمون به اونهاست یعنی با اینکه مثلاً آدم بخشنده ای نیستیم امّا مدتی مثل بخشنده ها رفتار کنیم تا به اونها بپیوندیم و این هم نمونه ای از اونه...

التماس دعا
پاسخ:
سلام برادر
فرمایشتون متین ولی چله نشینی فلسفش با استمرار بر خواندن زیارت عاشورا به کلی فرق میکنه
شما از این منظر با قضیه نگاه کنید که داغ از دست دادن چندین عزیز تو یه مدت کوتاه ممکنه هر کسیو به جنون و کفر سوق بده من نافیه خوندن زیارت عاشورا نیستم به هیچ عنوان ولی چله نشینی درجات خیلی بالایی از ایمان رو میطلبه
۱۹ شهریور ۹۵ ، ۰۰:۰۶ فرناز فرزان
سلام
امام حسین علیه اسلام برای همه نسخه ای رو نوشتن و راه رو نشون دادن که در مقابل ظلم و تعدی نباید ساکت نشست. این دستورالعمل در هر زمان و مکانی کاربرد داره و مختص محرم و تاسوعا و عاشورا نیست. این که فقط زیارت عاشورا بخونیم و اعمال خاصی رو انجام بدیم ولی ساکت باشیم در مقابل ظلم و تعدی چه فایده ای داره؟ مثلا زورگیری تو خیابون رو می بینیم عوض مداخله و رهایی مظلوم مشغول فیلم گرفتن از صحنه می شیم و ... امام بهمون یاد داد تماشاچی نباشیم از جونمون نترسیم و سکوت نکنیم. به نظر من فایده چله نشینی باید قبولی در آزمون عملی این دستور العمل باشه والا فایده ای نداره.
ممنون از پست خوبتون
پاسخ:
سلام و عرض ادب
دقیقا کاملا موافقم پیام ظهر عاشورا آزادگی و رهایی از قید و بند این دنیاست خوشحالم برداشتتون همسو با برداشت بندست
واقعا ممنونم از این که قابل دونستید
بالاترین پیام زیارت عاشورا تولی و تبری است و چله نشینی اصلا نیازی به مراتب ایمان نداره 
هرکس به اندازه ظرفیتش بهرمند میشه



سربزنید
پاسخ:
سلام
نمیدونم شاید قلمه ضعیفم باعث شده تا منظورم رو برسونم
دوست عزیز سفارش اساتید اخلاقه که دعا واذکار خاص رو بدون اجازه و کسب معرفت چله نشینی نکنیم
اتفاقا چله نشینی برای ادعیه خاص دقیقا به مراتب تقوا و ایمان ربط دارهوگرنه هر کسی با چله نشینی میتونه به زیارت امام زمان نائل بشه
بزرگوار منظور از چله نشینی کسب خواصی از متن دعا یا ذکره و ما تو بخشی از زیارت عاشورا از خدا میخوایم که ما رو شریک مصیبت عاشورا قرار بده میدونید یعنی چی؟
تو عصر ابا عبدالله(ع) فقط هفتاد ونفر بودن که تاب تحمل بلایای کرب و بلا رو داشتند.تو متن هم گفتم که مخالف قرائت زیارت عاشورا نیستم و نافی ثواب و فواید این دعا هم نمیشم لپ مطلب اینه که بعضی از اذکار و ادعیه رو قبل چله نشینی با اساتید اخلاق یا علما در میان بزاریم 
ممنون از اینکه سرزدید

سلام

آقای صادقی کامنتتون رو خصوصی فرستادین موضوع هم که ترسناک...

آدم خوف میکنه...

در مورد وجود و عدم وجود روح ،قبل مرگ بعد مرگ...اینطور مسائل...

من اصلاً کتاب رو گذاشتم کنار...دیگه نمیخونمش...

پاسخ:
شرمندم اگر ترسوندمتون
اخه خب با روح چیکار دارید :دی

این درست که شاید ما اونقدر گناه داشته باشیم که لیاقت بعضی از توفیق ها رو نداشته باشیم..
اما خدا هم خیلیییییی مهربونه...
نمیشه که گفت چون من فلان گناه رو کردم دیگه هیچ راه برگشتی نیست
این تفکر به نظر من غلطه.
من گناه کردم خب توبه میکنم  چهله میگیرم و از خدا میخام کمکم کنه اون گناه رو دیگه تکرار نکنم.
حالا اگه توفیق پیدا کردم و مورد قبول قرار گرفت چه بهتر اگه هم همون گناه مانع شد حداقلش اینه که توبه کردم و همین زیارت عاشورا و یادواری روزانه از روزمره شدن و تکرار گناه تا حدودی جلوگیری میکنه.
البته این نظر منه و فکر میکنم اگه خلاف این بود آیت الله بهجت توصیه ی چهله گرفتن و خوندن زیارت عاشورا رو نمیکردن و مثلا میگفتن فقط این خواص این کارو بکنن.
به هر حال ممنون
موفق باشید
پاسخ:
با سلام و عرض ادب وسپاس بابت وقتی که صرف نمودید
دقیقا من هم نظرم هم راستا باشماست ولی دوست عزیز چله نشینی راه و روش خاص خود راداست
خواهشمندم مطالعه فرمایید
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930911001098
البته بنده عارض شدم برای چله نشینی باید از اساتید اخلاق اجازه گرفت
مطمئنا در مطالب بعدی با استناد به منابع معتبر به این بحث و بعضی از ادعیه و اذکار که برای عوام  تکرار وچله نشینی توصیه نشده می پپردازم
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">